Diskuse

Singapurské školství – vzdálený svět?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jenom by asi bylo metodologicky správnější srovnávat Singapur toliko s Prahou.

0 0
možnosti

J15a37n 65R39á37ž

14. 7. 2017 14:33

Úroveň školství a úroveň zdravotnictví, mají společného jmenovatele pro své podfinancování: Zanedbatelnou finanční spoluúčast lidí, kteří systém využívají. Školství i zdravotnictví je zneužíváno v sobeckém zájmu neodpovědných jednotlivců, jak ze strany poskytovatelů služby, tak i ze strany těch, komu je služba určena, což vytváří disproporce, jak finanční, tak i kapacitní.

Jsem naprosto pevně přesvědčen, že spoluúčast studenta na nákladech vzdělání, by vyselektovala počet studentů obskurních studijních oborů jako jsou např. Genderová studia, Sociální a kulturní ekologie, Sociální antropologie, popřípadě Sociální komunikace, což by umožnilo zvýšit státní podporu universit na přípravu studentů pro průmysl 4.0 což je oblast, pro kterou nejsou připraveny specializované studijní obory, prý pro nedostatek peněz.

Nezanedbatelně pozitivním jevem finanční spoluúčasti studentů, by bylo snížení počtů v praxi neuplatnitelných absolventů , protože jen málokterý rodič by svému dítěti platil prodloužení bezstarostného mládí studiem oboru, který nedává záruku lukrativního uplatnění v praxi.

Výsledkem dnešní honby za akademickými tituly je, že ačkoliv jsou objektivně nízké platy ve školství, tak pedagogické fakulty praskají ve švech pod náporem uchazečů o studium. Vycházeje ze statistických údajů, které hovoří, že většina absolventů pedagogických fakult učitele nedělá, nevěřím, že by studium bylo nějak zvlášť náročné, neb bylo zcela nelogické, aby někdo šel studovat s vědomím, že znalosti získané náročným studiem nebude v praxi vůbec potřebovat, neb šel studovat pedagogickou fakultu, aniž byť jen chvíli uvažoval, že bude dělat učitele.Otázkou tedy je, zda je v zájmu společnosti, aby bylo z veřejných rozpočtů hrazeno studium tolika studentů pedagogických fakult, jejichž prvotní motivací pro studium není práce ve školství, ale jen získat akademický titul a pak dělat agenty pojišťoven, realitních kanceláří nebo pracovat u přepážek bank nebo městských úřadů.

1 0
možnosti

já myslím, že problém je i v tom, že učitelé, jako největší odborová nátlaková skupina, mají pořád málo. neuplyne měsíc, abych nenašel fňukání učitelského stavu nad tím, že mezi kvalitou vzdělávání žáků a jejich mzdami je spojitost

0 0
možnosti